Šest koraka digitalne transformacije
Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka.
Zamke digitalne transformacije
Koje su najčešće pogreške i zamke pri provedbi digitalne transformacije i kako ih izbjeći.
Digitalna transformacija trenutačno je jedna od najpopularnijih riječi. No, previše se tvrtki fokusira na tehnologiju, snagu konkurencije i proces transformacije, umjesto na rezultate i krajnji cilj.
Dakle, što nije u redu? Mnoge tvrtke žele razumjeti kako digitalne tehnologije – društvene mreže, mobilne tehnologije, analitika i oblak/cloud (SMAC ‒ social, mobile, analytics and cloud) mogu poboljšati njihovo poslovanje. No, nužan je mnogo širi pristup.
Budući da su se SMAC-u sada pridružili internet stvari (IoT), aplikacijski ekosustavi, virtualna / proširena stvarnost (VR/AR) i umjetna inteligencija (AI),više nije dovoljno fokusirati se na izgradnju mobilnih paltformi za e-trgovinu, postaviti (Twitter) feedove, koristiti se rješenjima u oblaku i dobivati tjedno analitičko izvješće.
Usmjeravanjem digitalne transformacije na upoznavanje načina na koji kupci, zaposlenici i partneri doživljavaju tvrtku može se otključati prava moć digitala.
Da biste izbjegli najčešće pogreške i zamke pri provedbi digitalne transformacije, potrebno je da vaš digitalni operativni model počiva na sljedećim stupovima i donosi ovih sedam rezultata.
Tvrtka koja želi postati digitalna mora preispitati svoj brend i svoju korporativnu kulturu kako bi bila spremna za digitalni pristup.
Rezultat: privlačite nove i zadržavate prave kupce, zaposlenike i poslovne partnere.
Njih treba ispitati odozdo prema gore kako bi se razumjelo što različiti segmenti kupaca i tržišta zahtijevaju i kako će digitalna tehnologija pomoći u pružanju boljeg iskustva svih dionika.
Rezultat: nudite najbolje proizvode i usluge svojim klijentima.
Baš kao što je korisničko sučelje važno za svaki pametni telefon, digitalno iskustvo mora biti središnji stup svakoga digitalnog operativnog modela. Snažno digitalno iskustvo dugoročno će privući zaposlenike, kupce i partnere.
Rezultat: digitalno iskustvo koje je emocionalno, empatično i privlačno.
Snaga digitalnog nije samo konačno iskustvo. To je i sposobnost pružanja sve djelotvornijih uvida. Sofisticirana analitika i podaci moraju biti ugrađeni u svaki digitalni model.
Rezultat: visoko personalizirano iskustvo za kupce, zaposlenike i poslovne partnere.
Ni jedan digitalni operativni model ne funkcionira ako se dovoljna pozornost ne obrati tehnološkoj infrastrukturi tvrtke. U sve mobilnijem svijetu svako digitalno iskustvo uključuje i javnu i privatnu infrastrukturu, što nameće pitanja sigurnosti, dostupnosti i izvedaba. Ovo je element digitalnoga operativnog modela koji je najteže ispraviti –jer je infrastruktura tehnološka okosnica svake digitalne tvrtke.
Rezultat: pouzdana digitalna tehnološka platforma.
Ispravna digitalna transformacija jest integracija poznatih mogućnosti postojećih sustava s novim digitalnim mogućnostima koja vas vodi na sljedeću razinu. Osim toga, digitalni poslovni modeli povećavaju digitalnu sposobnost ekosustava, u kojem ekonomija utemeljena na aplikacijama revolucionira poslovanje.
Rezultat: responzivni poslovni modeli.
Konačno, uspjeh digitalnoga operativnog modela počiva na njegovoj kompletnoj tehničkoj arhitekturi ‒ aplikacijama, bazama podataka, infrastrukturnim komponentama uređaja i aplikacijama ‒ koja obuhvaća naslijeđene sustave i nove digitalne tehnologije.
Rezultat: dugoročno maksimiran digitalni ROI (return of investment).
Ako se ispravno provede, digitalni operativni model poboljšat će konkurentnost, profitabilnost i agilnost tvrtke i pridonijet će lojalnosti kupaca. Dobitak neće biti samo za kupce, već će snažno utjecati i na učinak zaposlenika i poslovnih partnera.
Ni jedna organizacija to ne može učiniti sama. Svakoj su tvrtki danas potrebne web– stranice, mobilne aplikacije, digitalni uređaji i modeli vođeni analitikom. Baš kao što im trebaju digitalni poslovni partneri i njihove aplikacije, trebaju im i digitalni stručnjaci koji će im pomoći da realiziraju i održe viziju poslovanja.
No, fokusiranje samo na digitalnu transformaciju bila bi zamka. Kontinuiranoj digitalnoj transformaciji danas moraju pridonijeti svi. Digital je u konačnici samo skup poslovnih i tehnoloških alata.
Zato nemojte biti zaslijepljeni procesom digitalne tansformacije – usredotočite se na rezultate, konkurentsko pozicioniranje, poboljšanje operativne učinkovitosti i agilnosti i, što je najvažnije, na iskustva ljudi.
Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka.
Sva poduzeća, a posebno mala, trebala bi prihvatiti nekoliko digitalnih alata kako bi osigurala stalan uspjeh.
Zabrinutost za troškove i nedostatak internog znanja najveće su prepreke za uvođenje digitalne transformacije; evo kako ih ukloniti.
Kako tehnologije – od računalstva u oblaku do umjetne inteligencije – mogu pomoći da se približite svojim kupcima.
Ispravno upravljanje novcem je životno važna vještina koju nažalost ne učimo svi tijekom školovanja. Donosite li pogrešne financijske odluke u vezi s novcem koje mogu imati dalekosežne posljedice na vaš poslovni život? Odgovorite na 10 pitanja kviza i provjerite svoje znanje!
Započnite kviz