Šest koraka digitalne transformacije
Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka.
Primjeri digitalne transformacije
Kako tehnologije – od računalstva u oblaku do umjetne inteligencije – mogu pomoći da se približite svojim kupcima.
Kako digitalna transformacija izgleda u praksi i kako je već promijenila način poslovanja? Donosimo neke od primjera digitalnih inovacija u marketingu, prodaji i uslugama koje pružaju bolje korisničko iskustvo i grade prisniji odnos s kupcima, ali i osnažuju zaposlenike u svim industrijama.
Cilj je digitalne transformacije u marketingu pronaći što više korisnika i kupaca uz manje troškove. Točnije, uspješan digitalni marketing donosi više kvalitetnih potencijalnih klijenata i pomaže nam da se približimo svojim korisnicima, novim kupcima, ali i postojećima. Cilj je ne samo privući ih nego ih i potaknuti da vam se stalno vraćaju.
Dva su važna obilježja digitalnog marketinga: smanjenje troškova za promotivne materijale i automatizacija marketinga.
Prijelazom na digitalne materijale smanjujete svoje troškove produkcije – primjerice kampanja putem e-pošte mnogo je jeftinija od klasičnog direktnog marketinga kada ste promotivne materijale morali otisnuti i distribuirati poštom.
Drugo, digitalni marketing otvara vrata automatizaciji marketinga, praćenju i uporabi analitike i podataka koji omoguuvaju pristup kupcima na načine koji u tradicionalnom marketingu nisu bili mogući.
Uz napredne digitalne alate možete pratiti i analizirati ponašanje korisnika od dolaska u web-trgovinu, kretanja, zadržavanja na pojedinim proizvodima, do završetka kupnje ili odlaska te kreirati korisničko iskustvo koje će najbolje odgovarati svakom pojedinačnom korisniku. Ne morate se više voditi iskustvom i osjećajima, već na temelju analitike i prikupljenih podataka pružati svojim korisnicima vrhunsko korisničko iskustvo podupirući njihova promjenjiva ponašanja i stvarne potrebe.
Napredne tehnologije daju prednost iskustvu korisnika i pružanju boljega korisničkog iskustva.
Pogledajmo neke primjere koji detaljno opisuju kako digitalna transformacija vaše strategije slanja poruka može povećati angažman korisnika i smanjiti troškove.
Tradicionalni marketing | Digitalni kanali | Ishodi transformacije |
Tiskani materijali | Digitalni materijali | Smanjeni troškovi tiska i distribucije, sposobnost ocjenjivanja potencijalnih klijenata na temelju digitalnih interakcija. |
Tiskana direktna pošta | E-kampanje | Smanjeni troškove tiska i poštarine, personalizirane poruke i povećanje kruga primatelja. |
Oglašavanje u tisku i na billboardu | Oglašavanje na društvenim mrežama | Usmjereni oglasi prema ciljnoj skupini korisnika |
Zakup prostora za prezentaciju/prodaju proizvoda i usluga | Internetska stranica, web– trgovina | Ukidanje troškova najma i režija, šira dostupnost većem broju potencijalnih kupaca. |
Kartica kluba vjernosti | Mobilna aplikacija | Manji troškovi tiskanja kartica; veća mogućnost personalizacije u promociji, kreiranje akcijskih ponuda u stvarnom vremenu; slanje push poruke kupcima. |
Digitalna transformacija u prodaji
Postoji dobar razlog da se tradicionalne uloge marketinga i prodaje redefiniraju u digitalnom dobu. Sav je naglasak na prikupljanju podataka.
Sposobnost prikupljanja brojnih preciznih podataka o ponašanju potrošača omogućuje marketinškim i prodajnim timovima pristupe poslovanju na načine koji nikada prije nisu bili mogući.
Promatrajući potrošače kao pojedince i proučavajući njihovo ponašanje od prve dodirne točke pa sve do kupnje, otkriva se prirodna veza između marketinga i prodaje. Njegujte tu vezu, koja pokazuje izuzetne rezultate kada ove često odvojene skupine u poduzeću rade zajedno.
Prodavači posebno imaju koristi od prikupljanja većeg broja kvalitetnih podataka. Kada marketinški i prodajni timovi dijele informacije preko CRM-a, a pojedinačni prodajni predstavnici ulaze u prodajne aktivnosti i održavaju svoje kanale ažurnima na platformi, informacije slobodno kruže cijelom organizacijom.
Ovdje se događaju dvije velike stvari. Prvo, više pristupa istim informacijama znači više mogućnosti za dijeljenje podataka u cijelom vašem poslovanju.
Možda netko iz marketinških odjela vidi bilješku prodajnog predstavnika o potencijalnom klijentu u CRM-u i podijeli aktivnosti marketinške kampanje povezane s potencijalnom osobom koja joj pomaže u poslovanju.
Drugo, kako informacije kruže i skupljaju se unutar vaše tvrtke, otvara se mogućnost korištenja vrhunskim digitalnim inovacijama poput umjetne inteligencije.
Sustavi umjetne inteligencije (AI) prolaze i analiziraju goleme količine podataka. Kako se AI usluge razvijaju, proučavaju podatke o prodaji i marketingu ne samo sa stajališta krajnjeg potrošača već i kako bi se odredila učinkovitost prodajnih tehnika i strategija. Uz pojavljivanje saznanja recimo, o tome koje će demografske kategorije vjerojatnije kupiti u koje doba godine, AI može rasvijetliti koje su se prodajne strategije tijekom vremena pokazale najučinkovitijima.
Društveni su mediji posvuda, spajaju vijesti, zabavu i interakciju s robnom markom. Potrošači su pod utjecajem društvenih medija, a dokazano je da na njihovo ponašanje pri kupnji izravno utječu recenzije i komentari na koje su naišli na društvenim mrežama.
Sudjelovanje i angažman potrošača na društvenim mrežama promijenili su proces kupnje tako da svaka uspješna digitalna transformacija mora uključiti i strategiju prodaje na društvenim mrežama. Ovaj jedinstven digitalni medij pun je prilika za pametnog prodavača da se poveže i izgradi odnose s potencijalnim klijentima i dugogodišnjim kupcima nudeći odgovore i rješenja na uobičajena potrošačka pitanja stvaranjem i dijeljenjem zanimljiva i korisna sadržaja.
Digitalna transformacija brzo redefinira načine poslovanja pojedinaca i tvrtki, promijenila je cijele industrije: od taksija do medija, od filma do restorana i banaka.
Sva poduzeća, a posebno mala, trebala bi prihvatiti nekoliko digitalnih alata kako bi osigurala stalan uspjeh.
Zabrinutost za troškove i nedostatak internog znanja najveće su prepreke za uvođenje digitalne transformacije; evo kako ih ukloniti.
Koje su najčešće pogreške i zamke pri provedbi digitalne transformacije i kako ih izbjeći.
Ispravno upravljanje novcem je životno važna vještina koju nažalost ne učimo svi tijekom školovanja. Donosite li pogrešne financijske odluke u vezi s novcem koje mogu imati dalekosežne posljedice na vaš poslovni život? Odgovorite na 10 pitanja kviza i provjerite svoje znanje!
Započnite kviz